Skocz do zawartości

Zaloguj przez Facebook Rejestracja

Rail Baltica musi być nasza! :: zobacz komentowany artykuł


34 odpowiedzi w tym temacie

#21 ~gość~

~gość~
  • Goście

Napisano 19 listopad 2008 - 15:48

Wbrew sugerujacym twie4rdznieom - to wlasnie Augustowoi Min Inf probuje zabrac przynalezna temu miastu Rail Baltica

NIE DLA SKANSENU NA PODLASU- popieramy prawo augustoww do rozwoju i cywilziacji

#22 ~żałosne~

~żałosne~
  • Goście

Napisano 19 listopad 2008 - 15:58

Gościu przestań pisac posty co minute. To jest głupota puszczac linie przez CENNE tereny prawda? Lepsze tereny(twardsza bleba a nie jakieś bagna). Ełk,Łomża,Grajewo to wieksza liczba ludności niz jakies augustowo i inne wsie. To my potrzebujemy rozwoju turystow u was jest nad to.



Pozdrawiam wszystkich ,,ekologów'' z augutowa i białegostoku, którzy chca zniszczyc dobro naturalne jedyne takie w Europie :)

#23 ~gość~

~gość~
  • Goście

Napisano 19 listopad 2008 - 16:04

Z uporem godnym lepszej sprawy, prowadzisz - "gość", swoją pozbawiona jakichkolwiek racji propagandę na forum. Wklejasz teksty i zamiast sie do nich merytorycznie odnieść, poprzez przedstawienie racjonalnych kontrargumentów, to kwitujesz je propagandowymi hasłami. To dowód na to,
że nie masz nic rozsądnego do powiedzenia, a twoje "komentarze" to najzwyklejszy SPAM!


Fakty mowia za siebie .nie manipulacje slowne,.,nie sofizmaty..FAKTY mowia same zasiebie ..

#24 ~iza~

~iza~
  • Goście

Napisano 19 listopad 2008 - 16:09

Proba zmiany przebiegu Rail Baltica wbrew prawnym ustaleniom unijnym i poslkim wydaje sie być oczywiscie niewyobrazalna.

#25 ~mis koala~

~mis koala~
  • Goście

Napisano 19 listopad 2008 - 16:12

Gościu przestań pisac posty co minute. To jest głupota puszczac linie przez CENNE tereny prawda? Lepsze tereny(twardsza bleba a nie jakieś bagna). Ełk,Łomża,Grajewo to wieksza liczba ludności niz jakies augustowo i inne wsie. To my potrzebujemy rozwoju turystow u was jest nad to.



Pozdrawiam wszystkich ,,ekologów'' z augutowa i białegostoku, którzy chca zniszczyc dobro naturalne jedyne takie w Europie :)


Z boku - Puszcznie szybkiej kolei przez bagna biebrzaskie nie niszczy przyrody?..to jawna kpina

A moze w ogole zwinmy asfalt i kolej i zosatwmy Podlasi ebnez drog, kolei, lotnisk i wszytkiego innego? to przecuez takie trendy? Prawada?

#26 ~mloddy_elczanin~

~mloddy_elczanin~
  • Goście

Napisano 19 listopad 2008 - 16:49

Ludzie, opanujcie się..
Byście się pozabijali, aby tylko przez Wasze miasto przebiegała Rail Baltica i Via Baltica, żenada!
Obie trasy i tak będą przebiegać przez Ełk, więc nie wiem czym tu się tak ekscytować i szarpać sobie nerwy?

A temu Panu/Pani, który napisał kilka(-naście) postów wyżej zapraszamy do lektury słownika ortograficznego i ćwiczenia w programie "Mistrz klawiatury".

Pozdrawiam. ;-)

#27 ~ziom~

~ziom~
  • Goście

Napisano 19 listopad 2008 - 19:43

CO WY WOGLE GADACIE !!!
NIECH TEN AUGUSTóW TAM ZAROśNIE
ełK MA JUż JAKO TAKą SIEć KOLEJOWą
I BARDZIEJ OPłACI SIE BUDOWAć NA ełK NIż NA BIAłYSTOK I AUGUSTóW ;P
NIE KIERUJCIE SIE CHORYMI ARGUMENTAMI KTóRE NIE MAJA WOGLE POKRYCIA

#28 ~kafka~

~kafka~
  • Goście

Napisano 19 listopad 2008 - 23:59

Gość przedstawiający się czasem jako gość, ja, i inne prowadzi dyskusje sam ze sobą. Moja najszczersza rada - zwróć się do psychiatry - rozdwojenie jaźni to poważna choroba. Poza tym przestań spamować każdy wątek dotyczący rail i via baltici. Z B-stoku do Wa-wy macie 10 razy lepszy i 3 razy szybszy dojazd niż Ełk, dostaniecie na dodatek jeszcze trasę ekspresową, aż do południa Polski. Skończ waść, wstydu oszczędź, bo żałosny jesteś.

#29 ~ziom~

~ziom~
  • Goście

Napisano 20 listopad 2008 - 14:05

Gość przedstawiający się czasem jako gość, ja, i inne prowadzi dyskusje sam ze sobą. Moja najszczersza rada - zwróć się do psychiatry - rozdwojenie jaźni to poważna choroba. Poza tym przestań spamować każdy wątek dotyczący rail i via baltici. Z B-stoku do Wa-wy macie 10 razy lepszy i 3 razy szybszy dojazd niż Ełk, dostaniecie na dodatek jeszcze trasę ekspresową, aż do południa Polski. Skończ waść, wstydu oszczędź, bo żałosny jesteś.

HAHA JAKIś NIENORMALNY ;P
NO DROGę BEDą MIELI TO JESZCZE KOLEJI CHCą
JAKIE PAZERY

#30 ~VOX~

~VOX~
  • Goście

Napisano 20 listopad 2008 - 14:17

Tracę zaufanie do portalu GW, jesli moja zgodna z regulaminem forum i zasadami netykiety odpowiedż na post "gościa" /" Wczoraj, 16:04
Wpis #23
Goście "/ nie znajduje uznania i miejsca na tym forum.

#31 ~ziom~

~ziom~
  • Goście

Napisano 20 listopad 2008 - 15:57

Wbrew sugerujacym twie4rdznieom - to wlasnie Augustowoi Min Inf probuje zabrac przynalezna temu miastu Rail Baltica

NIE DLA SKANSENU NA PODLASU- popieramy prawo augustoww do rozwoju i cywilziacji

WEś WOGLE JUż NIC NIE PISZ BO KREW ZALEWA OD TYCH DYRDYMAłóW
GDZIE CIE UCZYLI ??? :F

#32 ~g~

~g~
  • Goście

Napisano 21 listopad 2008 - 12:40

Oczywiście Rail Baltica tylko przez EŁk. Z Ełku do Białegostoku istnieje stary nasyp na podwójne torowisko ,które było do czasu grabieży wschodnich sąsiadów; i zapewne zostanie on wykorzystany, a co zatym idzie mniejsze koszty obok niekolidowania ze środowiskiem.

#33 ~ziom~

~ziom~
  • Goście

Napisano 21 listopad 2008 - 14:39

Oczywiście Rail Baltica tylko przez EŁk. Z Ełku do Białegostoku istnieje stary nasyp na podwójne torowisko ,które było do czasu grabieży wschodnich sąsiadów; i zapewne zostanie on wykorzystany, a co zatym idzie mniejsze koszty obok niekolidowania ze środowiskiem.

no właśnie więc już choćby dlatego

#34 ~Referee~

~Referee~
  • Goście

Napisano 21 listopad 2008 - 22:52

Na potrzeby innego forum przygotowałem pewne, autorskie porównianie dwóch wariantów. Nie jestem żadnym specjalistą i fachowcem, ale stworzyłem coś takiego:



Wariant "ełcki" ma wiele zalet. Wymienie kilka z nich:
1. 105-km odcinek Białystok-Ełk jest zelektryfikowany
2. Linia przebiega przez tereny przemysłowe
- Grajewo (Pfleiderer Grajewo S.A. w Grajewie, jeden z największych i najnowocześniejszych producentów płyt meblowych oraz oklein {folii meblowych i filmów melaminowych} w Polsce, w znaczny sposób używa bocznicy kolejowej, przywożąc cysternami chemikalia,SM Mlekpol będąca największą polska mleczarnia, leży bezpośrednio przy linii kolejowej, jak również posiada dostęp do bocznicy, w chwili obecniej nie korzysta z transportu kolejowego)
- Ełk (leżąca bezpośrednio przy linii kolejowej Białystok-Ełk i Olsztyn Gł - Ełk oraz dużej stacji towrowej - Ełk Towarowy, podstrefa ekonomiczna SSSE w 24 firmach zatrudnia 1500 osób, w chwili obecnej nie jestem w stanie określić czy jakiekolwiek towary są przewożone koleją, nie jestem pewnien co do materiałów hutniczych i budowlanych, Zakłady Mięsne "Mazury" Ełk, posiadały bocznicę kolejową jednak częściowo została rozebrana, "Prefabet Ełk" sp.z o.o. w 2006 roku modernizowała swoją bocznicę bezpośrednioo przylegającą do linii Ełk-Olecko)
- Olecko (codziennie z tej stacji do Ełku wysyłane są ciężkie pociągi towarowe załadowne drewnem - ciągnięte przez lokomotywy ST44+SM42)
- Stróżne (miejscowość oddalona o 11 km od Olecka, leżąca przy zamkniętej linii kol. Olecko-Gołdap, codzennie potężne transporty kruszywa, żwiru i innych materiałów firma "Kruszbet" SA wysyła samochodami ciężarowymi, planowano reaktywację odcinka z myślą o kopalni)
3. Nasyp oraz inne obiekty inżyneryjne przystosowane do linii dwutorowej.

Wady:
1. Ominięcie stacji Białystok Centralny na peryferiach miasta (Starosielce)
2. Konieczność przystosowania stacji Białystok Starosielce do funkcji drugiego głównego dworca w mieście, a co za tym idzie rozbudowa infrastruktury zarówno kolejowej jak i towarzyszącej, m.in. drogi i komunikacja miejska.
3. Wariant ten jest dłuższy.
4. W Olecko następuje obecnie zmiana czoła, chyba, że ponownie oddano by do użytku podg. Lesk, ewentualnie myśli się o budowie łącznika Kijewo-Wieliczki (kilkanaście km nowego toru)
5. Linia przecina Biebrzański Park Narodowy (na odcinku ok 2,5 km)


Autorskie porównanie:

1. Natura 2000
Linia przez Ełk przecina (jedynie) jeden obaszar NATURA 2000, zapisany jako Dolina Biebrzy, natomiast linia przez Sokółkę przecina Puszczę Knyszyńską, Puszczę Augustowską, a także częściowo Biebrzańską Ostoję.

2. Przewozy pasażerskie
a) w realcji Białystok-Ełk kursuje 8 składów pasażerskich, z czego 4 to pociągi osobowe
B) w relacji Ełk-Białystok kursuje 9 składów pasażerskich, z czego 4 to pociągi osobowe
c) w relacji Ełk-Olecko kursują 3 składy, z czego 2 to pociągi osobowe
d) w relacji Olecko-Ełk kursuja 3 składy, z czego 2 to pociągi osobowe
e) w relacji Olecko-Suwałki kursuje 1 skład, pociąg pospieszny
f) w relacji Suwałki-Olecko kursuje 1 skład, pociąg pospieszny
g) w relacji Białystok-Sokółka kursuje 12 składów, z czego 9 to pociągi osobowe
h) w relacji Sokółka-Białystok kursuje,12 składów, z czego 9 to pociągi osobowe
i) w relacji Sokółka-Suwałki kursuje 6 składów, z czego 3 to pociągi osobowe
j) w relacji Suwałki-Sokółka kursuje 6 składów, z czego 3 to pociągi osobowe
Za punkt odniesiena wzięłem dzień powszedni, w okresie wrzesień-czerwiec, dlatego pominięte zostały: pociąg "Wigry" z Krakowa Płaszowa do Suwałk, podbnie jak "Gryf" ze Szczecina do Suwałk i PLK "Pojezierze" z Gliwic do Suwałk, ostatnie dwa przez Ełk, gdyż są to pociągi okresowe, a jako punkt odniesienia wzięłem okres pozawakacyjny. Wszystkie wraz z relacjami powrotnymi.

3. Długość linii (w metrach)
a) Białystok-Sokółka-Suwałki
- Białystok-Sokółka: 41 222
- Sokółka-Suwałki: 98 241
łącznie: 139 463
B) Białystok-Ełk-Olecko-Suwałki
- Białystok-Ełk: 103 236
- Ełk-Olecko: 27 486
- Olecko-Suwałki: 42,335
łącznie: 173 057
W zestawieniu wzięto pod uwagę wyłącznie odcinki po których obecnie poruszają się składy pasażerskie. Tak więc pominięto kwestie podg. Turczyn jak i podg. Olecko Lesk. Rzeczywiste odległości mogą być inne m.in. po wybudowaniu planowanego łącznika Kijewo-Wieliczki, który omijając Olecko skrócił by trasę o kilkanaście kilometów.
Z powyższych danych wynika o 33 594 metry krótszy jest wariant przez Sokółkę.


4. Liczba ludności w powiatach przez które przechodzą obydwa warianty.
Zestawienie przedstawia liczbę ludności w poszczególnych powiatach, w tym również miastach na prawach powiatu, Białystok i Suwałki.
a) linia Białystok-Sokółka-Suwałki
- powiat m. Białystok: 294 143
- powiat białostocki: 139 434
- powiat sokólski: 73 027
- powiat augustowski: 59 025
- powiat suwalski: 35 306
- powiat m. Suwałki: 69 196
łącznie: 670 131
B) linia Białystok-Ełk-Suwałki
- powiat m. Białystok: 294 143
- powiat białostocki: 139 434
- powiat moniecki: 43 238
- powiat grajewski: 50 340
- powiat ełcki: 84 600
- powat olecki: 41 490
- powiat suwalski: 35 306
- powiat m. Suwałki: 69 196
łącznie: 757 747
Z powyższych danych wynika, że więcej o 87 616 osób zamieszkuje wzdłuż wariantu "ełckiego"

5.Urbaniazacja w powiatach przez które przechodzą obydwa warianty.
a) linia Białystok-Sokółka-Suwałki
- powiat białostocki: 36,07%
- powiat sokólski: 37,53%
- powiat augustowski: 54,98%
- powiat suwalski: brak danych
B) linia Białystok-Ełk-Suwałki
- powiat białostocki: 36,07%
- powiat moniecki: 35,31%
- powiat grajewski: 55,59%
- powiat ełcki: 66,1%
- powat olecki: 51,48%
- powiat suwalski: brak danych

6. Wezły kolejowe a) Linie kolejowe przechodzące przez stację Białystok:
- Zielonka-Kuźnica Białostocka (czynna w ruchu pasażerskim i towarowym)
- Czeremcha-Białystok (czynna w ruchu pasażerskim i towarowym)
- Białystok-Zubki Białostockie (czynna w ruchu towarowym)
B) Linie kolejowe przechodzące przez stację Sokółka:
- Zielonka - Kuźnica Białostocka (czynna w ruchu pasażerskim i towarowym)
- Sokółka-Suwałki (czynna w ruchu pasażerskim i towarowym)
c) Linie kolejowe przechodzące przez stację Suwałki:
- Sokółka-Suwałki (czynna w ruchu pasażerskim i towarowym)
- Olecko-Suwałki (czynna w ruchu pasażerskim i towarowym)
- Suwałki-Mockava (czynna w ruchu pasażerskim)
d) Linie kolejowe przechodzące przez stację Ełk:
- Białystok-Głomno (czynna w ruchu pasażerskim i towarowym)
- Ełk-Gołdap (czynna w ruchu pasażerskim i towarowym)
- Olsztyn Główny-Ełk (czynna w ruchu towarowym, planowane wznowienie przewozów pasażerskich na rok 2010)
- Czerwonka-Ełk(czynna w ruchu pasażerskim i towarowym)
e) Linie kolejowe przechodzące przez stację Olecko:
- Olecko-Suwałki (czynna w ruchu pasażerskim i towarowym)
- Ełk-Gołdap (w kierunku Ełku czynna w ruchu pasażerskim i towarowym, w kierunku Gołdapii zamknięta)

Mój komentarz
To tyle ode mnie, można by było dalej ciągnąć. O jakich bezdrożach mówimy w aspekcie linii przez Ełk? Prosze popatrzeć na wskaźnik urbanizacji,
ale nie wyciągać daleko idących wniosków. Proszę popatrzeć o tereny NATURA 2000, proszę popatrzeć na taki węzeł jak Ełk, na którym linia Olsztyn Gł.-Ełk zostałą włączona niedawno włączona do sieci TEN-T.

#35 ~aha~

~aha~
  • Goście

Napisano 16 marzec 2019 - 07:46

Wazne -przeczytajcie -
To Ministerstwo Infrastruktury zaproponowłao w projekcie przedstawionym 2 lipca 2008 roku wyłączenie Rail Baltica z Augustowa
Przedstawiony w dniu 2 lipca 2008 roku projekt Ministerstwa Infrastruktury zakłada, iż Rail Baltica nie będzie biegła przez Augustów.

Oficjalnie projekt brzmi:
"Korekta przebiegu linii E 75: właczenie odcinka Suwałki – Olecko – Ełk –
Białystok zamiast odc. Białystok – Sokółka – Suwałki"

W dniu 2 lipca 2008 roku Ministerstwo Infrastruktury poinformowało o rozpoczęciu konsultacji w sprawie modyfikacji i uzupełnienia sieci TEN-T na terenie Polski, które odbędą się w dniach 2 lipca - 20 sierpnia 2008 roku. zamieszczono tam zarazme informację: "Uprzejmie prosimy o przekazywanie Państwa stanowisk w formie elektronicznej na adres: konsultacje.TEN-T@mi.gov.pl w terminie do 20 sierpnia 2008 r."
Dane:
"Informacja nt rezultatu prac Zespołu do spraw przygotowania propozycji
modyfikacji wspólnotowych wytycznych dotyczacych rozwoju Transeuropejskiej Sieci
Transportowej (TEN-T) Ministersto Infrastruktury, czerwiec 2008 r."
Dane:
Zakladka mapowa: "Siec TEN-T w Polsce – koleje – propozycja (dodatkowo ok. 1.800 km)" wskazuje na propozycję wykreślenia drogi kolejowej Białystok- Augustów- Suwalki z sieci TEN-T (Rail Baltica/ E 75)- zawiera wykreślenie wskaznej drogi kolejowej z sieci TEN-T (Rail Baltica)"
 

 Decyzja o Wia- Baltice przez Mońki z 2 lipca 2008 r, a konsultacje 2 lipca-20 sierpnia 2008 r.





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych